The impact of the External Communication of GNR in the Perception of Liberty and Security

Authors

  • Albino Fernando Quaresma Tavares Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Universidade Nova de Lisboa
  • Ana Margarida Barreto Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Universidade Nova de Lisboa

DOI:

https://doi.org/10.4000/cp.7293

Keywords:

strategic communication, external communication, liberty, security

Abstract

This work focuses on the identification and analysis of the impact GNR’s external communication has on the perception of freedom and security by the Portuguese population. For this purpose, and taking into account the number of subjects in the survey (581 survey responses, 552 of which were validated), their territorial dispersion (Lisbon, Leiria, Coimbra and Arganil) and the diversity of the sample (gender, age and qualifications), quantitative research was used, namely through a survey, which was applied to a convenience sample. It is clear that GNR's external communication contributes to the fulfillment of its general mission, i.e., the perception of freedom and security varies with access to GNR’s communication, being superior for those who access GNR communication and increasing with the rising frequency of the reception of that communication. At the end of this work, some suggestions for improvement and for a more efficient and effective communication are presented.

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Author Biographies

  • Albino Fernando Quaresma Tavares, Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Universidade Nova de Lisboa

    Coronel da GNR, Doutorando em Ciências da Comunicação na especialidade de Comunicação Estratégica na Faculdade de Ciências Sociais e Humanas (FCSH) da Universidade Nova de Lisboa (UNL), Mestre em Direito e Segurança pela UNL, Auditor de Segurança Interna, Pós-graduado em Direito e Segurança pela UNL e Licenciado (pré-bolonha) em Ciências Militares ramo GNR pela Academia Militar.

  • Ana Margarida Barreto, Faculdade de Ciências Sociais e Humanas, Universidade Nova de Lisboa

    Professora na UNL, Coordenadora da variante Comunicação Estratégica do Mestrado em Ciências da Comunicação, Membro da Direção do Centro de Investigação ICNOVA da UNL, Coordenadora do Grupo de Investigação em Comunicação Estratégica e Processos de Tomada de Decisão. Tem um Pós-doutoramento em Neuroeconomics and Neuromarketing Lab, pelo Departamento de Marketing da Universidade de Tel Aviv, um Doutoramento em Comunicação Estratégica e é Mestre em Direção da Comunicação Corporativa e Institucional e Licenciada em Comunicação Organizacional.

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Published

2021-09-16

Issue

Section

SPECIAL ISSUE: News and audiences in the age of new media

How to Cite

The impact of the External Communication of GNR in the Perception of Liberty and Security. (2021). Comunicação Pública, 15(28). https://doi.org/10.4000/cp.7293