Advertising and the transmission of security value on hotel unit websites during the 2020 crisis

Authors

  • Andreia Galhardo Universidade Fernando Pessoa
  • Álvaro Cairrão Instituto Politécnico de Viana do Castelo

DOI:

https://doi.org/10.4000/cp.12255

Keywords:

advertising, hotel, COVID-19, security

Abstract

Advertising is resilient, adapting itself to reality, be it good or bad times, like the ones we live today. In the midst of a health crisis, advertising has become even more digital, but has continued to be governed by persuasive (rational and emotional) as well as informative principles. Emotional advertising imposes itself as dominant, despite the rational component being noticed in certain sectors such as the one we deal with here – the hotel industry. In this sector, the imperative of advertising communication is to communicate the values ​​of security and trust. The pandemic swept away the magnificent results that tourism presented in Portugal and, in the case of the hotel industry, among other ways, a constant speech of hard fight against insecurity, fear and mistrust is urgent so that people return to occupy empty spaces, which have prepared themselves according to legal regulations to safely receive their guests. For this, advertising served via the website has a decisive role, due to its attractiveness, reach power, among other factors.

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Author Biographies

  • Andreia Galhardo, Universidade Fernando Pessoa

    Licenciada e Mestre em Ciências da Comunicação, com tese defendida na especialidade de Publicidade. Doutora em Ciências da Informação, pela Universidade Fernando Pessoa, com especialidade na área da publicidade. Docente no ensino superior desde 1994. É Membro da Sopcom (GT Comunicação Publicitária). Preside ao Conselho Científico da Faculdade de Ciências Humanas e Sociais, desde há três anos. Foi Coordenadora do Curso de Ciências da Comunicação (por um período de dois anos). É pós-doutorada em Marketing e Comunicação Digital sob a orientação do Professor Doutor Wlodzimierz J. Szymaniak, pela Universidade Jean Piaget de Cabo Verde.

    Universidade Fernando Pessoa
    Praça 9 de Abril, 349
    4249-004 Porto

  • Álvaro Cairrão, Instituto Politécnico de Viana do Castelo

    Doutor em Ciências da Comunicação. Está atualmente a trabalhar na Escola Superior de Ciências Empresariais do Instituto Politécnico de Viana do Castelo, onde é coordenador do curso de Marketing e Comunicação Empresarial. Foi também docente em diversas Instituições de Ensino Superior. É membro do Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade do Instituto de Ciências Sociais da Universidade do Minho – Braga e, como resultado de mais de vinte anos de investigação, conta com publicações em diversas revistas nacionais e internacionais. É membro assíduo de júris de mestrado e doutoramento

    Professor Adjunto do Instituto Politécnico de Viana do Castelo,
    membro do Centro de Estudos de Comunicação e Sociedade da Universidade do Minho
    Rua Escola Industrial e Comercial Nun’Álvares, 34
    4900-347 Viana do Castelo

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Published

2021-07-06

Issue

Section

THEMATIC DOSSIER: Advertising in times of pandemic: new challenges and approache

How to Cite

Advertising and the transmission of security value on hotel unit websites during the 2020 crisis. (2021). Comunicação Pública, 16(30). https://doi.org/10.4000/cp.12255