Gastronomic ventures and the use of information and communication technology (ICT)

Authors

  • Mateus Rocha dos Santos UFPI - Universidade Federal do Piauí
  • André Riani Costa Perinotto UFPI - Universidade Federal do Piauí
  • Vinicius Boneli Vieira UFPI - Universidade Federal do Piauí

DOI:

https://doi.org/10.4000/cp.7596

Keywords:

ICT, attendance, tourist flow

Abstract

This paper deals with the use of information and communication technologies (ICT) as support tools to assist consumers in gastronomic companies on São Sebastião Avenue, in the city of Parnaíba, Piauí, Brazil, which is part of an important touristic region. Thus, the objective was to understand which restaurantes benefit from technologies that assist in the service and how technologies influence the behavior of the tourist consumer. For the theoretical basis of the study, papers of various authors related to the theme were analyzed, and a comprehensive bibliographic search was made, using electronic databases. Thus, the methodology adopted was based on the application of a questionnaire to the owners or managers of the identified restaurants, which sought to identify what technologies are used in the enterprises and which may be used in future marketing strategies to be adopted.

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Author Biographies

  • Mateus Rocha dos Santos, UFPI - Universidade Federal do Piauí

    Bolsista do Programa Institucional de Bolsa em Iniciação Científica. Graduando em Bacharelado em Turismo, pela Universidade Federal do Piauí, Campus Ministro Reis Veloso, Parnaíba, Piauí.

    UFPI - Universidade Federal do Piauí (Campus Parnaíba/PI)
    Avenida São Sebastião, 2819,
    CEP: 64202-020, Reis Velloso, Parnaíba - Piauí,
    Brasil

  • André Riani Costa Perinotto, UFPI - Universidade Federal do Piauí

    Doutor em Ciências da Comunicação – UNISINOS/RS. Mestre em Geografia pela Universidade Estadual Paulista – UNESP/Rio Claro/SP; Especialista em Docência para Ensino Superior em Turismo e Hotelaria pelo SENAC/SP; e Graduado em Turismo pela Universidade Metodista de Piracicaba (UNIMEP). Professor Adjunto do Curso de Bacharelado em Turismo da Universidade Federal do Piauí – UFPI, do campus Parnaíba; Professor Permanente do Mestrado Profissional em Gestão de Negócios Turísticos da UECE (Universidade Estadual do Ceará).

    UFPI - Universidade Federal do Piauí (Campus Parnaíba/PI)
    Avenida São Sebastião, 2819,
    CEP: 64202-020, Reis Velloso, Parnaíba - Piauí,
    Brasil

  • Vinicius Boneli Vieira, UFPI - Universidade Federal do Piauí

    Mestre em Geografia pela Universidade Federal do Paraná – UFPR; e Graduado em Turismo pela Associação Educacional Luterana Bom Jesus/IELUSC. Professor Assistente do Curso de Bacharelado em Turismo da Universidade Federal do Piauí – UFPI, do campus Parnaíba. Pesquisador membro do Núcleo de Estudos e Pesquisas Interdisciplinares em Turismo – EITUR e Coordenador do Observatório de Turismo do Piauí – OTPi.

    UFPI - Universidade Federal do Piauí (Campus Parnaíba/PI)
    Avenida São Sebastião, 2819,
    CEP: 64202-020, Reis Velloso, Parnaíba - Piauí,
    Brasil

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Published

2021-09-16

Issue

Section

SPECIAL ISSUE: Omni-channel communication in tourism

How to Cite

Gastronomic ventures and the use of information and communication technology (ICT). (2021). Comunicação Pública, 15(28). https://doi.org/10.4000/cp.7596