Destination Branding of Porto

A Case Study

Authors

  • Carla Sofia Ferreira Pinto Instituto Superior de Ciências Sociais e Políticas, Universidade de Lisboa
  • Filipa Fernandes Instituto Superior de Ciências Sociais e Políticas, Universidade de Lisboa

DOI:

https://doi.org/10.4000/cp.7623

Keywords:

integrated marketing communication, destination branding, tourism, Porto, omnichannel communication

Abstract

This article examines how the communication and tourism promotion of the destination Porto (Portugal) are promoted and communicated, using techniques of brand destination, which means the creation and management of a city's brand in order to make it attractive to tourists. The communicative efforts of Porto’s DMO (Destination Marketing Organization) were analyzed in order to understand what kind of messages are sent, their content and through which media these messages are published. The conclusion was that the city of Porto is promoted by three DMOs that work together to portray a favorable image of the destination, targeting each segment of the audience with specific content and media.

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Author Biographies

  • Carla Sofia Ferreira Pinto, Instituto Superior de Ciências Sociais e Políticas, Universidade de Lisboa

    Licenciada em Ciências da Comunicação pelo Instituto Superior de Ciências Sociais e Políticas da Universidade de Lisboa.

  • Filipa Fernandes, Instituto Superior de Ciências Sociais e Políticas, Universidade de Lisboa

    Doutora em Turismo pela Universidade de Évora e membro afiliado do Centro de Administração e Políticas Públicas do Instituto Superior de Ciências Sociais e Políticas da Universidade de Lisboa. Docente e investigadora. É Professora Auxiliar no ISCSP – Universidade de Lisboa e Visiting Academic no Multidimensional Tourism Institute, University of Lapland. Tem obra publicada sobre património, turismo, antropologia do turismo, imaginários turísticos, turistificação e tendências de marketing e turismo. Prémios recebidos: em 2019, Prémios de Mérito Científico e de Investigação Avançada CGD-ISCSP em Estudos Africanos pelo artigo A promoção turística de Cabo Verde no mercado português (com Raquel Barbosa Ribeiro).

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Published

2021-09-16

Issue

Section

SPECIAL ISSUE: Omni-channel communication in tourism

How to Cite

Destination Branding of Porto: A Case Study. (2021). Comunicação Pública, 15(28). https://doi.org/10.4000/cp.7623