Dunham, R. S. (2020). Multimedia Reporting: How Digital Tools Can Improve Journalism Storytelling. Springer. 434 pp. ISBN 978981136162-3

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34629/cpublica.242

Abstract

The introduction of the internet into newsrooms in the mid-1990s propelled profound transformations in how content is produced and consumed. Within this new ecosystem, multimedia languages certainly present the most vibrant challenges. However, how have these resources shaped journalistic practice? This is the question that accompanies "Multimedia reporting: How digital tools can improve journalism storytelling," by Richard Scott Dunham. The book's starting point, revealing its pedagogical bias, is the author's lectures as a visiting professor at the prestigious Tsinghua University in Beijing.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Branco Di Fatima, CIES – Centro de Investigação e Estudos de Sociologia

    Branco Di Fátima é jornalista e escritor, autor do livro-reportagem Dias de Tormenta (Geração Editorial, 2019) e co-organizador das obras Internet: Comunicação em Rede (iGov, 2013) e Outros Olhares: Debates Contemporâneos (Leiditathi, 2008). Doutorado em Ciências da Comunicação (ISCTE), é docente convidado na Escola Superior de Comunicação Social (ESCS). É membro do Centro de Investigação e Estudos de Sociologia (CIES-Iscte), do Observatorio de Comunicación (OdeCom) da Pontificia Universidad Católica del Ecuador (PUCE) e da European Communication Research and Education Association (ECREA). Integra o comité científico de importantes periódicos, como Razón y Palabra, Significação e Observatorio del Deporte.

References

Dunham, R. S. (2020). Multimedia Reporting: How Digital Tools Can Improve Journalism Storytelling. Springer.

Published

2021-12-15

How to Cite

Dunham, R. S. (2020). Multimedia Reporting: How Digital Tools Can Improve Journalism Storytelling. Springer. 434 pp. ISBN 978981136162-3. (2021). Comunicação Pública, 16(31). https://doi.org/10.34629/cpublica.242